donderdag 4 januari 2007

Sollicitere!

Het oude liedje, je moet solliciteren.. Gelukkig is de tijd dat ik verplicht mijn sollicitaties aan de Sociale Dienst moest doorgeven al lang geweest. Ik "moet" alleen maar ademhalen dus. Toch kriebelde het toen ik een maand geleden op internet een vacature voor "trainmanager" (M/V) zag bij de NS. Voor de hogesnelheidslijn (3 x woordwaarde) zoeken ze mensen die "klantgericht, open en dienstverlenend" zijn, en bovendien een "mondje Frans" spreken. Nu is dat al helemaal geen probleem, enkele jaren geleden zelfs een Franse dansgroep begeleid als tolk.

Lang heb ik er tegenaan gehangen maar uiteindelijk de spreekwoordelijke stoute schoenen aangetrokken en het on line sollicitatieformulier ingevuld. Vervolgens nog dik een uur met mijn CV bezig geweest, totdat ik op deze site niet verder kwam met al mijn certificaten. Nouja dan heb ik nog wat kaarten in mijn mouw tijdens het sollicitatiegsprek.. Wel vreemd dat ik niet erg van die snelle trein gecharmeerd was vanwege het kleinschalige karakter van dit landje en het feit dat je met "een beetje plankgas" de zee in rijdt. Ook met een TGV achtige trein. Toch maar ingestuurd want je weet maar nooit tenslotte.  CV bijgevoegd en een foto, en weg ermee. Nuttig bezig, ondanks dat ik met de foon weer naar de winkel moet is het hondenweer buiten dus kan je beter wat nuttigs doen en afwachten tot het droog is.

Ik houd jullie op de hoogte.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Spannend Mies! Succes!!

AnJoyMe zei

Soooww heeeyy!!! Wat goed!
Ik ga heel hard voor je duimen... Duim jij ook nog steeds voor mij? Ja toch?

René zei

spannend, succes.

Anoniem zei

Het is in elk geval een mooie titel. Ik ben benieuwd!

Anoniem zei

Hartstikke goed. Nee zeggen kan altijd nog. Gewoon er voor gaan denk ik dan. Solliciteren is een tweede natuur. En het is in elk geval positief, want je kijkt vooruit en dat is altijd goed. Ik ben benieuwd.