maandag 8 januari 2007

Memory Lane


Zaterdag was het zover; ik was vrij en kon eindelijk eens een paar spullen die me beloofd waren door een oom en tante ophalen. Zo gezegd zo gedaan en ik nam de auto van mijn ouders mee die genoeg laadruimte biedt aan twee stoelen en een schilderij, en er kon nog meer bij. Nadat ik de autoradio en de TomTom had ingesteld kon ik eindelijk weg. Onder Amersfoort begon het stevig te regenen en daarvan baalden sommige weggebruikers stevig, aan hun rijstijl te zien. "Kom ik ga eens naar de linker rijstrook" dacht iemand voor me terwijl ik met iets van 100 km/h aan kwam. Het ging weer eens goed en ik kwam in Nieuwegein aan. Rotondes, kruisingen en tramrails wachtten op me en ik omzeilde ze keurig. Veilig aangekomen en na eerst een uur gezellig kletsen over koetjes en de daarvan komende kalfjes en de toestand in de wereld werd het tijd om de spullen van boven te halen. Twee trappen op en ook weer af. De koekkoeksklok werd angstvallig van de muur gehaald hoewel we het ding ruim omzeilden. Even later stonden beide meubelskeurig in de laadruime. Ook het schilderij (volgens tante Haagse School en dus bijzonder) kreeg een plekje. Daarna weer kletsen over "vroeger" en foto's van familie bekeken.De haartjes keurig in de brillantine en de "plusfour" in de plooi zat de hele familie op de bank. Boven hen als bewijs dat het authentiek was; het schilderij.

Heel apart om een stukje van de sfeer van vroeger (welcome to the fifties) te proeven, en het huis van oma (die al sinds '93 niet meer onder ons is) weer eens op foto's te zien..A trip to memory lane noemen ze zoiets. Welbesteed wat mij betreft..

Thuisgekomen eerst de meubels met de nodige zweetdruppels bij mij boven gekregen en tijdelijk gestald. Nu M. bij zijn lurven grijpen (iemand een idee waar die zitten?) voor het versjouwen van de oude meubels. Het Goed is er misschien wel blij mee..

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja, waar zitten de lurven. Volgens mij schuin rechtsonder je kladden.

Anoniem zei

Ik wil je niet bang maken, maar ik vrees dat ik hier een paar lurven heb zien liggen in Eindhoven.

AnJoyMe zei

Kweetniet?

Anoniem zei

Eigenlijk moest je ook een afruk van die foto-met-schilderij hebben, die geeft het net wat meer diepte, leuk om erbij te bewaren!