woensdag 10 januari 2007

Prutsen

Vandaag moest het gebeuren; ik heb digitale TV genomen en daar een ontvanger voor gekregen. Met wat kabeltjes moest het zo te regelen zijn. Ik was al trots dat ik telefoon en internet kon regelen maar dit is van een andere orde van grootte.
Eerst naar eens door de regen naar een dichtbijzijnde electrozaak. Ontvanger meegenomen en uitleg gevraagd. Lunchtijd. Een herkauwende verkoper stinkend naar pindakaas staat me ongeïnteresseerd te woord. Ben meteen flauw. Ik haal de spullen uit mijn tas en krijg advies; een mooie schakeldoos voor bijna 70 euri meneer!
Dacht het niet.. 6,95 klinkt beter. Ik denk dat ik het wel red. Op de fiets terug en weer door de regen. Mijn humeur is als gevolg van de verkoper al wat gedaald, als ik opeens een noodstop moet maken omdat er een auto van een afrit komt scheuren zonder me voor te laten gaan. Ik mompel "uitkijken sukkel" maar kennelijk kan de chauffeur liplezen want hij stopt en schreeuwt uit het raampje; "kijk uit achterlijke klojo!"
"Pislink" is de term die nu opkomt. Ik heb zin om een deuk in zijn Opeltje te schoppen maar hou me in. Als het rotweer is denken sommige mensen dat ze koning op de weg zijn. Deze figuur heeft zijn rijbewijs met bonuspunten gehaald zeker.

Met een donderwolk boven me heeft het weinig zin om te proberen geduldig het spul te installeren. Het lukt wonderwel slechts gedeeltelijk. Toch maar een techneut ge-smsd, maar die heeft weinig tijd. Zal wel een kwestie van een paar snoertjes zijn, je moet er maar op komen. Ik laat het even rusten en wacht het af. Voorlopig maar even met het basispakket genoegen nemen.

2 opmerkingen:

AnJoyMe zei

Heel hulpvaardig, sommige verkopers. Zelfs ik weet soms beter hoe het zit dan die pedante mannetjes. Heb soms het idee dat ze aangenomen worden omdat ze een stralende glimlach hebben (en dus sneller verkopen...) en niet om hun kennis en begrip. Kan er boeken over schrijven, en heb regelmatig eentje versteld doen staan als we in discussie waren, hij er een "expert" bij haalde en ik gelijk bleek te hebben...
Tja, ik ben niet blond...

Anoniem zei

Wacht maar tot je hem ook op de bon mag slingeren! Wegens belediging van ambtenaar die digitale tv wil installeren.