maandag 10 december 2007

Water?


Ik kreeg gisteravond een mailtje van het waterleidingbedrijf WMD.
Vorig jaar had ik aangegeven dat ik de meterstand wel per email wilde doorgeven, en dat hadden ze goed onthouden. Gelukkig zit de meter in de meterkast in de gang, in mijn vorige flat moest ik eerst naar de kelderberging lopen. Ik mocht de stand doorgeven, en voor de eerste inzenders was er kans op een prijs; 75.000 liter water gratis!. Dat laat ik me natuurlijk niet ontzeggen, alleen vraag ik me wel af of ik die hoeveelheid in termijnen krijg of in één keer. Je hebt kans dat er dan opeens veel meer brand in de wijk is, de brandweer komt dan even bij mij tappen. Een zwembad op mijn balkon wordt wat lastig, maar ik kan natuurlijk een aquarium beginnen. Iemand tips voor als de tankwagen voorstaat?

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Daar kun je goed dronken van worden ;-)
Wat een onzinprijs eigenlijk, mensen moeten leren zuinig met ons kostbare drinkwater te om te gaan, deel dan liever waterbesparende douchekoppen uit of zo.

Middle Ditch zei

Wat raar! Nooit van zoiets gehoord. Zou niet weten wat je met al dat water doen kan.

AnJoyMe zei

Misschien kun je ergens 50.000 lege flessen opscharrelen van 1,5 liter per stuk, deze vullen met jouw 75.000 liter water, en versturen naar gebieden waar een tekort aan water is?

Ik kreeg ook een email met het verzoek de stand door te geven via de website van het waterbedrijf, maar er werd mij nog niet eens één gratis liter beloofd...

Anoniem zei

...misschien een (kunst-) ijsbaantje in de straat??
;-)

Anoniem zei

Dat laatste is een goed idee, moet het wel even flink gaan vriezen maar dan kunnen we met kerst weer gaan schaatsen!

Michel zei

@Anjoyme; goed idee, ik heb ooit al eens een deel van mij salaris aan de WMD gegeven waar ze een waterfabriek van gebouwd hebben in een Tsunami land dus ze zijn wel goed bezig op zich.