donderdag 28 augustus 2008

Verschijning

Ik kwam de laatste dagen steeds vaker dit billboard tegen op stations in de provincie, en het intrigeerde me toch wel. Als afvallige dacht ik haast dat het een vingerwijzing van boven was om weer in de schoot der moederkerk terug te keren.. Als ex-gereformeerde zou dat met recht een wonder mogen heten.

Het motregende zacht in Winschoten. Hemelwater, dacht ik. De filosofische gedachte bekroop me; als dit hemelwater is, is het dan ook wijwater? Omdat het van boven komt? Ach, ik ben nooit katholiek geweest, en heb vaak met interesse en verbazing de Mariaverering in het zuiden des lands bekeken. Was dit een aankondiging van het laatste oordeel? Interessant..
Hoe zou ze terugkomen? Op een wolk? Met de trein? Terwijl de één zich in een hutje op de hei stort op alternatieve meditatievormen is er hier een heuse reli-revival gaande lijkt het wel.

De link onderaan het billboard (niet op de foto) hielp me uit de droom. De Heilige Maagd is met haar tijd meegegaan en stort zich per 2 september op de nieuwe media.
Met één muisklik ben je er en wordt een hoop duidelijk. Ik ben benieuwd..

3 opmerkingen:

Anoniem zei

"Indirect proberen we ook leden te werven. We bouwen aan het merk KRO en de mensen moeten daarbij willen horen."
Duidelijk, we weten weer waar het om gaat.

René zei

Het zijn wel prikkelende campagnes.

kraker zei

Hmm, ben benieuwd wat ze nu weer bedacht hebben die reclame mensen.