maandag 23 mei 2011

Blogrevival en politiek

Ook ik heb me aangemeld voor een Blogrevival, die door een aantal bloggers van het eerste uur werd voorgesteld. Zat van alle kleine microblogjes op Twitter is er een initiatief geboren om deze week weer eens ouderwets te bloggen. Na het 100 x verkeerd typen van een wachtwoord dat ik al twee jaar geleden gewijzigd had, kon ik in mijn blog scherm komen. Twijfel aan wat ik zou schrijven was de volgende stap. Wat maak ik nou helemaal mee? Over mijn werk kan ik niet veel schrijven..

Politiek dan maar? Ja! De Eerste Kamer is gekozen en Wilders kraait voorzichtig victorie. Geen meerderheid, maar doordat VVD als een windvaan zijn principes aan de SGP heeft verkocht omwille van het Torentje zit er een goede kans in dat een hoop onvriendelijke en populistische wetsvoorstellen door de Senaat worden geloodsd. Jammer, maar helaas; de tijdgeest, meneer, mevrouw, "het volk" mort. Griekenland en de euro, geblaat voor de bühne, Uitgesproken WNL port nog eens in de gulden-nostalgie.. toegegeven, de biljetten waren spannender en mooier dan de eurobiljetten, maar een weg terug is er niet.

Hoe denk ik over de toekomst? Ik vrees dat er nog veel meer geblaat gaat worden en dat de kudde schapen er als kippen zonder op achteraan loopt. Daarmee kan ik makkelijk een bruggetje naar het landbouw beleid slaan, maar dan komt dit blogje niet af. Verdenk me niet van haarscherpe analyses, maar ik maak wel zorgen over waar we naartoe gaan...

2 opmerkingen:

LogPoes zei

Jawel! Het eerste stukje is een feit! Leuk dat je meedoet! :-)

_kouw zei

Ik maak me ook zorgen. Vrij ernstig zelfs. Maar wat kun je doen, behalve stemmen op de 'andere kant'?